mandag 22. desember 2008

Hvor ble søvnen av?

Sovnet ca kl 0415 i natt.....da var det ikke noe særlig stas når klokka ringte kl ti på sju. :(. Men på jobb måtte jeg, hadde gitt kollegaen min fri, så da var det ingen bønn. Men tror jeg går litt tidligere hjem....like før golvet begynner å gynge nå...

Helga var ganske rolig, juletreet er kommet i garasjen, det meste av mat og alle presanger er handlet inn. Laget et par kakesorter til, nå er jeg kommet opp i sju.. :D. Baker så lite ellers i året, så jeg syns det er gøy å bake sånne småkaker til jul. Laget også 3 glass med sild, og har ryddet huset. Når jeg kommer hjem, har vaskedama vært der håper jeg.
Hvis jeg orker noe i dag, så skal jeg bake noen olivenbrød som jeg skal gi bort sammen med litt godt tilbehør. I morgen har jeg fri og skal ikke på jobb før lørdag, da kun noen få timer.

Fjerde søndag i advent er tradisjonelt skjeltesøndag, dvs. da spiser vi sauehoder. Gubben kjøpte 4 halve, så vi har middag i dag også. Nyyydelig. :D

1 kommentar:

elle-melle sa...

Jeg begynner så smått å bli ferdig jeg med. Skal til byen en tur nå for å kjøpe gave til mannen, og så skal jeg innom kirkegården en tur. Etterpå er det frisøren som skal få boltre seg litt i mine gylne lokker - deilig. Til kvelden kommer min far, mine barn, svigerbarn og barnebarn for et siste besøk før jul. Jeg skal feire jul med min far men ikke mine barn.
Jeg har laget sildesalat nå i formiddag, sursilda er på glass. Jeg elsker sild, det er et must til jul.
God jul til deg og dine!