søndag 22. januar 2012

Et livstegn..... Blomstring og spiring ute og inne i januar

Ja det begynner visst å bli en måned siden sist jeg skrev, men her en dag var jeg ute og knipset litt i hagen. Det har jo vært en utrolig mild vinter, og det vises jo igjen:
En av flere Helleborus niger......denne har jeg i krukke på trappa og ble kjøpt i desember
Dagliljene er begynt å spire allerede....
Og det samme er denne Arum'en
Marsklosterklokkene på god vei opp
og snøklokkene har startet showet allerede på de beste plassene.
Tidløs....tidlig ute. :-)
Sitrontimianen er fortsatt frisk og grønn
Og jammen har den røde Pulmonariaen kommet i blomst på et lunt sted!
Inne er det Cameliaen som lyser opp. Fargen ble litt feil, den er ren rosa.
Tulipanene er kommet i butikkene, og denne fargerike buketten gledet oss omtrent i en uke.
I kveld har jeg plassert en frøordre hos Impecta, så nå er det vel om håp om å komme i gang. Mistet jo litt piffen når drivhuset raste sammen, men heldigvis har jeg vinterhagen. Så litt skal jeg vel få til i år også. Hva vi gjør med drivhuset har vi ikke tatt stilling til enda.........

2 kommentarer:

orchis sa...

Så mye spiring allerede nå og snøklokker i blomst. Ja, da er vinteren mild og snill. Godt er det.
Ha fine dager.

Turid sa...

Åhh, misunnelsen lyser av meg. Tenk, du har spirer... jeg ha 70 cm snø og 10 minusgrader. Men de gir håp for våren.
Ha ei strålende uke :)