onsdag 3. november 2010

Snøbrekk og høstvær

Etter snøværet vi hadde for knapt  et par uker siden så det sørgelig ut i hagen. Vanligvis vil jo innholdet i bedene være visnet ned og klart for snøens barmhjertige teppe, men dette kom jo så altfor tidlig og brått!!
Slik så garajebedet ut når snøen smeltet....Flatklemte crocosmia- og sverdliljeblader ga bedet et underlig utseende.

Her er et parti fra det store staudebedet. Høye stauder som hjortetrøst, hagetistel og malurt ser ut som jeg

vet ikke hva.....................

Men inni villnisset i rosebedet oppdaget jeg denne: Clematisen Madame le Coultre er like standhaftig....
Jeg må forresten beklage den dårlige kvaliteten på bildene, tror jeg må ha hatt feil innstilling på kameraet når jeg var ute og knipset. Og dårlig lys også.....Men de gir vel et visst inntrykk....

Siste uka har vi hatt mye av det man kaller 'store nedbørsmengder'. Sammen med litt storm og kuling har det ført til at det har blitt mye inneliv. Men det er jo koselig, særlig når jeg får besøk av lilleprinsessa vår slik som her:
Posted by Picasa
:-))))

4 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Det var jo en søt liten prinsesse :-)
Vet ikke om det er noen trøst, men beda mine ser likedan ut.

Berit sa...

Du allstyrendes for ødeleggelser! Skal vestover til helga, kan vente meg flatklemte stauder og roser skjønner jeg. Jaja, greit å være advart.

Herdis sa...

Det går enda an med stauder som legg seg overende, men min store japanlønn har fått brekt av seg to store greiner:-( Eg gløymde å ta snøen av den, tenkte berre på magnoliaen... Nå får vi håpe alle tre og busker har vett til å kaste blada før neste snøfall!

RandiF sa...

Det spørs.....vinteren er visst rett rundt hjørnet....og hagen er jo like grønn...