tirsdag 17. mars 2009

Våronna i gang

Når jeg dropper treninga og går ut i hagen i stedet, da er våren kommet. I helga hjalp gubben meg å beskjære morelletreet og kirsebærtreet, og selv beskar jeg svarthyllen. Aner ikke hvordan den egentlig skal beskjæres, men kappet godt ned skuddene fra i fjor. Den vokser jo så eeeeeeeeeenormt i sommerhalvåret, og de nye skuddene er så møre at når det kommer en kuling så knekker de. Og dermed ser den ut som ei skadeskutt kråke resten av sesongen. Vurderer seriøst å fjerne den egentlig. Men den har jo herlige blomster da....
Men det ble jo en bra haug med greiner og kvister etter denne seansen, så i går kveld matet jeg kompostkverna. Rakk akkurat å bli ferdig før det ble for mørkt til å jobbe.
Godt å komme i gang, men jammen er det mye å gjøre....puh. Hver vår angrer jeg på at jeg ikke har fjernet stenglene fra bedet om høsten, og hver høst er jeg altfor hagelei til å orke akkurat det. Sist høst var jo også litt spesiell i.o.m. min mors bortgang i september, og sammenhengende regn hele oktober. Så nå får jeg bare bite tennene sammen og gå løs.
Alle 4 kompostbingene er fulle, dvs. de to eldste er sikkert bra modne og burde vært tømt. Trodde 4 binger skulle sikre ÈN tom om våren, men neida....

Ingen kommentarer: