søndag 9. november 2008

Novemberhaging

Høsthaging er ikke min sterkeste side, men i går tok jeg meg sammen og gikk ut i den blåsende, men milde dagen. Jeg ryddet de styggeste nedfallenheter bort, bl a Ricinusen. Og rev ned alle clematiser fra sine respektive "klatrestativer", så som morelltreet, blyanteineren, Rosa moyesii og New Dawn. Det ble en kjempehaug på komposten. Lavateraen står merkelig nok ennå, med bladverk intakt. Blir spennende å se hvordan den takler vinteren....
Raket også sammen mesteparten av løvet fra plenen, og stappet det i komposten.

Ellers var det en ganske vanlig lørdag, med butikk-traving på jakt etter noe jeg kan kjøpe for gavekortene jeg fikk til bursdagen. Uten resultat, egentlig.....:(. Gavekortene på hagesenteret får jeg bare gjemme en stund, der er det jo bare jul nå!!!
Dagen ble avsluttet med den møreste hjortemørbrad med en god vin til.

I dag igjen rakk vi å gå turen vår, før regnet kom. Siden det er farsdag, har vi jo hatt litt besøk, men nå er det fredelig i heimen.

Cliviaen min begynte plutselig å blomstre....andre gangen i år. Er det normalt da?

3 kommentarer:

Elisa sa...

Gåvekort på hagesenter kjem godt med til våren! Eg har eit par eg også etter giftermålet i sommar. Veldig omtenksomme bryllupsgåver, spør du meg...

Berit sa...

Nydelig Clivia!
Ikke vet jeg om det er normalt, men hyggelig er det da!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg har hatt min Clivia i mange år, og den har aldri blomstret hos meg. Så du bør føle deg beæret med to blomstringer samme året :)